Kliederkerk in de kliederschuur

Kliederkerk.

19 september 2021 in de Kliederschuur bij Allard en Monique.
Aanvang 10.00 uur.
Onderwerp: JONA.

Ook deze maand weer een Kliederkerk. Jona. De vorige keer kon deze niet doorgaan. Het verhaal van Jona staat centraal. Voor de kinderen zijn er allerlei activiteiten. Voor de (groot)ouders en andere volwassenen zijn er verdiepende gespreksvragen. Vragen als: Jona wil niet naar Ninevé. Hij gaat de andere kant op. Herken je dat? Dat je iets niet wilt doen? En dat je er voor weg loopt? Wat doet dat met je?

Marianne Gaastra

Wil je Jona zelf kleuren? Download hem hier!

In de kerk in Nijensleek en Vledder komen weinig kinderen. Zelf hebben wij onze kinderen wel laten dopen, maar komen we zelf amper in de kerk omdat er 'niets' is voor de kinderen. Als we er zijn met onze vier 'drukke' kinderen, voel ik me dan ook erg ongemakkelijk. Ook past de manier van doen niet echt bij ons, we zouden het graag samen willen ervaren.

Daarom leek Kliederkerk ons een hele mooie manier om kinderen kennis te laten maken met de Bijbelverhalen. We merken dat hier in de omgeving de drempel om naar de kerk te gaan erg hoog is.
Kliederkerk is een leuke laagdrempelige manier om jonge gezinnen kennis te laten maken met verhalen uit de bijbel. Daarom leek het ons ook een goed idee om Kliederkerk in de Kliederschuur te doen. We richten ons dus vooral op jonge gezinnen buiten de kerkelijke gemeenschap, maar iedereen is welkom!
De eerste Kliederkerk rondom het verhaal de Ark van Noach was dan ook een groot succes!

En we kijken uit naar de volgende Kliederkerk!

Klik op de foto voor een grotere weergave.

Tekst en foto’s: Monique Plat

Kliederkerk op facebook
Website van de kliederschuur.

Kliederkerk 20-09-2020
Was weer een super leuke Kliederkerk vandaag. We hebben eerst het Scheppingsverhaal voorgelezen. Bij iedere dag was er een leuke activiteit. Dag 1: kaarsje maken. Dag 2: regenboogwolk. Dag 3: zaadje planten. Dag 4: ster, maan of zon in de slacentrifuge. Dag 5: spelen met blauwe rijst en waterdieren en zaadjes met vogeltjes. Dag 6: jezelf omtrekken en verven. Dag 7: relaxen in het relaxhoekje. We bespraken het verhaal nog even na en sloten af met dominee Marianne. En tot slot lekker buiten een kopje soep met een broodje.

Door op de foto te klikken krijgt u een vergroting.

Foto's: Monique Plat en Janine Woudenberg

Actueel