Pastorale zorg

Omzien naar elkaar

Het woord pastor betekent herder. Pastoraal werk is dus letterlijk herderlijke zorg. Het is een term die voornamelijk gebruikt wordt in een christelijke gemeente.
Begrijpelijk, want het beeld van een herder en een kudde (schapen) komt uit de Bijbel. Daarin wordt het volk van Israël en ook de christelijke gemeente meermalen vergeleken met een kudde schapen.

Dus eigenlijk is de kerk geen bedrijf maar een schaapskooi. Wij mogen in navolging van Jezus, herders zijn binnen Zijn gemeente.

En goede pastorale zorg kan niet vanuit een bureau worden gedaan, maar door naar mensen toe te gaan. Mensen die nieuw zijn in onze gemeente. Of mensen die door ouderdom niet meer naar de kerk toe kunnen komen. Bij vreugde en bij verdriet.

Bron: Wikimedia  Dwingerlerveld

Natuurlijk mag u ook altijd zelf een beroep doen op de pastorale zorg.
Wij verwijzen u daarvoor door naar de pagina contact.

Actueel

komende kerkdiensten